Opstartssamtale

Vi vil rigtig gerne lære jer og jeres barn at kende og derfor inviterer vi jer til en opstartssamtale i forbindelse med opstart i institutionen.

Hvis jeres barn skal starte i vuggestuen, kan samtalen lægges i forbindelse med besøgsdagene.

Hvis jeres barn skal starte direkte i børnehaven, vil vi ligeledes invitere jer til en opstartssamtale, hurtigst muligt.

Inden opstartssamtalen vil I få en dagsorden, hvor I kan se hvilke punkter og områder, vi vil komme ind på for at lære jeres familie bedre at kende.

Hvis barnet rykker fra vuggestuen og over i børnehaven, vil I blive tilbudt en 3 måneders-samtale, hvor vi kommer ind på gensidige forventninger, hvordan skiftet er gået og hvordan sprogvurderingen af jeres barn, ser ud. (Alle børn i Ringsted Kommune bliver sprogvurderet, når de er fyldt 3 år)